Vigtig info ved brug af selvbetjeningen

Selvbetjeningen er beregnet til korte konkrete spørgsmål.

Ved hastende spørgsmål eller beskeder skal du altid ringe til os.

Der kan være svartid på 3-5 hverdage ved e-konsultation.

Du kan ikke skrive til lægen ved ferie eller kurser.

Henvendelser skal altid ske i det rigtige CPR-nummer, fx for dit barn.

Børn og andre uden NEM-ID skal først oprettes i systemet af vores sekretær.

Ring gerne første gang, når du er ny patient.

Tider til første graviditetsundersøgelse og blodprøver skal bestilles telefonisk.

Få lettere adgang med følgende apps

MIN LÆGE

MEDICINKORTET

Min Læge kan hentes fra App Store eller Google Play:

Download Min Læge i App Store
Download Min Læge i Google Play

Download Medicinkorte‪t‬ i App Store
Download Medicinkortet i Google Play

Eller scan QR-koden herunder med din mobil.

Min Læge - Apps on Google Play

QR code til Min læge app
Cover art
QR code til Medicinkortet app

Sådan bruges videokonsultation

En af de nyeste funktioner i Min Læge-appen er videokonsultation, der giver dig mulighed for at sidde derhjemme og holde din lægeaftale. Det kan bruges, når din lægen vurderer, at en videokonsultation kan være et godt alternativ. Bestemte undersøgelser som fx årskontroller må vi ifølge regionen desværre ikke holde på video.

 

Forberedelse:

  1. download appen ”minlæge” (gratis)
  2. giv samtykke og log ind med NEM-ID første gang
  3. opret en pinkode, som du bruger i fremtiden

 

Når du har en aftalt tid til videokonsultation

  1. start videokonsultation på forsiden af appen lidt før aftalt tidspunkt
  2. du befinder dig nu i lægens digitale venteværelse
  3. bliv ved telefonen, lægen starter videokonsultationen, så snart han/hun er klar
  4. Når I kan se og høre hinanden, gennemfører I konsultationen og afslutter, når I er færdige.